CARMEN FIZZAROTTI (*Bari, 1992) graduated in Piano (2014) and in Chamber Music (2016) with full marks and honors at Conservatorio “N. Piccinni” in Bari (Italy).
She started studying Composition with Roberto Andreoni at Conservatorio “N. Piccinni” in Bari, then with Federico Gardella at Conservatorio “N. Rota” in Monopoli, actually with Alessandro Solbiati at Conservatorio “G. Verdi” in Milan.

She held the position of Assistant of the coordinator Alessandro Solbiati for the specialization course in Composition named “Master di II Livello in Composizione” at Conservatorio “G. Verdi” in Milano with the guest composers Ivan Fedele, José Manuel Lopez Lopez, Michael Jarrell, Toshio Hosokawa, Beat Furrer (academic year 2018/2019).
She attended Composition Masterclass by Ivan Fedele, Stefano Gervasoni, Diana Rotaru, Francesco Antonioni, Marco Stroppa, Composition Workshops by Alessandro Solbiati at "Fondazione Campus Internazionale di Musica" (Sermoneta, June/July 2017 and 2018) and at "Festival di Bellagio e del Lago di Como" (Bellagio, October 2017).

Her Terminal Hurt/Terminal Longing (Kentridge’s Tree) has been selected as winner of the NODUS 2018 Fall Call for scores and performed in the NODUS 2018 Fall Concert Series, at FIU (Florida International University) Miami Beach Urban Studios (Miami, December 2018). Her Luminous Breath for flute and piano (Edizioni Sconfinarte) resulted among winners of Interensemble's Call for Scores and perfomed in the Festival "A Minimal View - Music and Arts" (Padova, June 2017). Her works have been performed by Tosiya Suzuki, Michele Marco Rossi e Andrea Rebaudengo – art commission by 55° Festival Pontino (July 2019) – , Grittani&Zaccaria DUO, 52° Festival delle Nazioni (Città di Castello, August 2019), Kuraia Ensemble (Milano, December 2019), New MADE Ensemble, Duo pianistico Tecla Argentieri-Matteo Notarnicola and performed in the “Bif&st 2017 Bari International Film Festival” at Teatro Petruzzelli in Bari, Österreichische Gesellschaft für Musik in Wien, at the "Biblioteca Musical Víctor Espinós" in Madrid for the "Associazione Internazionale di Lingua, Cultura e Ricerca DICUNT" in partnership with "Universidad Complutense in Madrid" and Academy of Fine Arts in Bari (September 2016), in the “Festival 5 Giornate” promoted by TEMA e CENTRO MUSICA CONTEMPORANEA at Museo del Novecento (Milan, March 2018), “Philharmonic Conservatory of Patras” (October, 2018, Patras – Greece), “Dar Es Salaam Neymere Conference Hall” (November, 2018, Tanzania), Festival Time Zones (November 2018, Bari), by Duo chitarristico AtzoriBrunini at “Biblioteca Musicale A. Della Corte, Villa della Tesoriera” in Turin, for “Associazione Erremusica” (December, 2018).

In 2018 in Bari (Italy) she founded the Six Memos Ensemble, focused on the performance of Contemporary Music.

“Si legge, a proposito di Luminous Breath, recente composizione di Carmen Fizzarotti, che «la sua scena si ispira all’immagine di una donna orientale che suona in un flauto di bambù che all’estremità ha una coda di piume di pavone. Suonando si sposta lentamente e orizzontalmente ed il flauto emette colori e fumi d’incenso... ». Suggestive immagini, da assorbire alla velocità della luce, perché durano lo spazio di un breve sospiro, come enunciato dal titolo. Ne è autrice una giovane barese appena ventisettenne [...]. Il suo nome è già apparso i parecchi festival, anche stranieri. Esemplare biglietto da visita è questa sua stringatissima performance, tanto che verrebbe quasi da paragonarla all’effetto delll’o di Giotto.”
(Ivana Musiani - 52° Festival delle Nazioni)